• No hay productos en el carrito.

Cursos Náuticos Online Foros PER Maniobra bucs de Propulsió Mecànica

Maniobra bucs de Propulsió Mecànica

Back to course
Viendo 7 entradas - de la 1 a la 7 (de un total de 7)
  • Autor
    Entradas
  • #22566

    DANIEL
    Participante

    Bon dia,

    EXAMEN PER 8 – Pregunta 21.

    No entenc perquè no girem a babor per deixar la proa de l’altre vaixell que ens creua lliure.

    gràcies,

    #22646

    Jordi Vilà
    Superadministrador

    Hola Daniel,

     

    mirem aquesta pregunta, a veure què podem solucionar ?

     

    El problema ens diu això:

    Navegando en un buque de propulsión mecánica, observamos por nuestro babor un buque navegando a motor, y está cruzando con riesgo de abordaje sin intención de maniobrar. ¿Qué maniobra deberemos efectuar si las circunstancias del caso lo permiten?

     

    Deixo aquí l’enllaç a la pregunta: https://escolanauticabaixemporda.com/aula-nautica/quiz/examen-per-8/

     

    cruce buque propulaión mecanica

     

    Aquí has de tenir en compte 2 coses:

    – És una situació d’encreuament entre 2 embarcacions de motor, ha de maniobrar qui tingui l’estribord ocupat

    – El que té l’estribord ocupat, no maniobra, per tant has de maniobrar tu

    – S’ha produït una aproximació excessiva, si vires cap a estribord (Per a buscar la popa, que és el segur) patacada al canto, has de caure cap a babord…

     

     

    És una situació curiosa però a tenir en compte.

     

    Daniel, si no ho veus clar, fes-m’ho saber i ho mirem.

     

    Gràcies!

    #22651

    DANIEL
    Participante

    Gràcies Jordi.
    Fixa’t que tu comentes que la maniobra correcte seria virar a babor, però la resposta correcte a l’examen sempre que es estribor.
    M’ho podries aclarir, o ho he entès malament?
    Gràcies

    #22659

    Jordi Vilà
    Superadministrador

    Sí, t’ho detallo.

     

    El procediment recomanat i que hem de seguir és virar sempre cap a babord, el motiu és passar per la popa de l’altre.

     

    Això ho fem sempre que les condicions ho permetin, siguin òptimes, però en casos a on s’ha produït una aproximació excessiva, no es permet… Motiu? Doncs ens aproparíem massa i podríem abordar-lo.

     

    És el cas d’aquest exercici, l’embarcació que maniobra no ho fa i ens aproximem massa (Ho pots veure a la imatge), llavors si caiem cap a babord, passaria això:

     

    Buque en cruce virando a babor

     

    En canvi si queiem a estribord, tenim marge de maniobra i podem alertar a l’altre buc, que a l’hora tindria més temps per a maniobrar i allunyar-nos mútuament:

     

    Buque en cruce virando a estribor

     

    Aquí, la qüestió en si és entendre que hem de maniobrar, però si ho fem com diu el reglament (Cap a babord), a causa de l’aproximació existent, acabarem abordant l’altre.

     

    En altres casos, ens regirem amb la norma de caure cap a babord.

     

    Si veus que no queda prou clar, fes-m’ho saber ?

     

     

     

    #22660

    DANIEL
    Participante

    ACLARIT!!! MOLTES GRÀCIES!

    #22661

    Jordi Vilà
    Superadministrador

    Genial, qualsevol altra cosa, ens dius ?

    #23012

    Josep
    Participante

    Gràcies per l’explicació Jordi molt bona!

Viendo 7 entradas - de la 1 a la 7 (de un total de 7)
  • Debes estar registrado para responder a este debate.
top

NautaEmporda 2009 SL © 2009-2024, hecha con amor y... mucha cafeína!  -   Puede consultar nuestra Aviso Legal y Política de Privacidad - Administración